Men Health Vital Set - Pengedar Shaklee Sabah

Men Vital Health Set - Pengedar Shaklee Sabah

Set Shaklee Untuk Kesihatan Lelaki | Lelaki, suami atau bapa,merekalah hero, tempat anak dan isteri bergantung , merekalah jualah yang menjaga dan mencari rezeki siang dan malam buat  menyara seisi keluarga. Namun lelaki juga tidak terkecuali dalam menghadapi pelbagai masalah kesihatan seperti penyakit jantung, penyakit kencing manis, obesiti, strok dan lain lain lagi. Justeru kesihatan golongan ini tidak seharusnya dipandang enteng. 

Ada di antara lelaki yang mengalami perubahan hormon seawal usia 30 tahun yang memmkbawa kepada beberapa masalah kesihatan yang rumit .

Masalah Kesihatan Yang Sering Dihadapi Lelaki 

  • Mati pucuk 
  • Pembesaran prostat
  • Kelesuan
  • Kurang tenaga dan stamina
Malah, jika dibiarkan berterusan, ia boleh mengundang kepada masalah kesihatan lelaki yang lebih besar seperti kesuburan, jantung dan stroke.
Mari saya rungkaikan satu persatu.

Mati Pucuk 

Mati pucuk atau Erectile Dysfunction (ED)  adalah ketidakmampuan seseorang lelaki untuk mencapai tahap ereksi atau bertahan dalam waktu yang sesuai ketika melakukan intim. Antara penyebabnya ialah seperti penggunaan ubat ubatan, penyakit darah tinggi, kencing manis  dan badan yang letih. Namun punca utama kebanyakan kes mati pucuk ini ialah disebabkan oleh pengaliran darah yang kurang baik dalam pembuluh darah. Ini adalah akibat daripada mendapan kolesterol yang berkumpul di arteri yang akhirnya boleh menyebabkan serangan sakit jantung dan strok. Malah mati pucuk merupakan antara petanda awal dua penyakit tersebut

Pembesaran Prostat

Pengedar Shaklee Sabah
Ia adalah keadaan dimana kelenjar prostat iaitu kelenjar yang menghasilkan air mani menjadi lebih  besar dari kebiasaannya. Secara amnya ia tidak berbahaya namun keadaan ini akan membuatkan kencing menjadi tidak lawas akibat tekanan pada pundi kencing dan salurannya. Semakin berumur seseorang lelaki itu, semakin tinggi kekerapan ia berlaku. Keadaan ini juga dikatakan berpunca daripada paras hormon yang menurun dalam badan.

Kelesuan, Kurang Tenaga dan Stamina

Disebabkan oleh aktiviti seharian yang sibuk ditambah pula dengan pengambilan nutrisi yang tidak betul, lelaki cenderung untuk berasa lemah dan kurang stamina. Ia bukan sahaja akan memberi kesan kepada fizikal, malah minda dan emosi juga akan menjadi penat

Masalah Kardiovaskular – Sakit Jantung, Strok, Alzheimer

Menurut kajian satu daripada tiga orang lelaki mati disebabkan oleh sakit jantung. Timbunan kolesterol jahat LDL dalam salur darah menyebabkan terjadinya darah beku yang boleh menghalang pengaliran darah yang sempurna. Akibatnya, seseorang itu boleh mendapat sakit jantung, strok dan alzheimer.

Masalah Kesuburan

Pengedar Shaklee Sabah
Tiga masalah utama yang seringkali terjadi pada sperma lelaki ialah bilangan sperma yang sedikit (low sperm count), sperma abnormal dan pergerakan sperma (motility).  Pergerakan sperma bermaksud, ia hanya berpusing pusing disekitar kawasannya sahaja dan tidak berenang menuju ke ovum, sel telur wanita. Satu lagi yang biasa terjadi ialah Azoospermia, sperma yang sangat sedikit atau tiada langsung. 

Set Shaklee Untuk Kesihatan Lelaki

Pengedar Shaklee Sabah
Hubungi saya Irman Rahaban
Pengedar Bebas Shaklee
012 869 3236
COD Kota Kinabalu sehingga Tuaran dan Papar.

Hubungi saya Irman Rahaban  Pengedar Bebas Shaklee  012 869 3236  COD Kota Kinabalu sehingga Tuaran dan Papar.
Pengedar Shaklee Sabah - Vita E Complex

Hubungi saya Irman Rahaban  Pengedar Bebas Shaklee  012 869 3236  COD Kota Kinabalu sehingga Tuaran dan Papar.
Pengedar Shaklee Sabah - Zinc Complex
Hubungi saya Irman Rahaban
Pengedar Bebas Shaklee
012 869 3236
COD Kota Kinabalu sehingga Tuaran dan Papar.

Sesiapa pun boleh mengambil vitamin B Complex ni dari kanak-kanak berumur 7 tahun ke atas sehinggalah kepada ibu mengandung,ibu berpantang,lelaki,wanita dan warga emas.

Saya Adalah Pengedar Shaklee Sabah
Irman Rahaban / Rodiyanah Ansau
SID 878411
0128693236 / 0178322572

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?