Route 68

Assalammualaikum dan salam sejahtera,
Seperti biasa blog ini bukan setakat promosi produk Shaklee semata-mata, tetapi juga akan mempromosikan aktiviti sihat.

Alhamdulillah ahad lepas saya menyertai Route 68, acara larian ultra 50 dan 70km. Ini merupakan acara ultra saya yang ketiga tetapi kedua yang saya sertai selepas P100 (52km) bulan November tahun lepas. Kadamaian Nature Challenge (55km) saya DNS akibat masalah kesihatan orang rumah.

Trip kali ni singkat dan ringkas. Pergi dengan flight MAS (5.55 pagi) hari sabtu, saya terus ke Jalan TAR jalan2 cuci mata sambil berjalan dari KL Sentral yang mengambil jarak 3km. Ini macam 'warming up' la.

Malam tu memang kurang selesa tidur mungkin gemuruh dan kurang persediaan seperti biasa. Seawal jam 4.30 pagi, kami sampai di Starting Line di Muzium Orang Asli Gombak. Pelari 70km dilepaskan pada jam 6 pagi dan kami pelari 50km dilepaskan jam 7 pagi.

Persediaan dari segi peralatan agak teliti kali ni.
Reflector Vest (cek)
Headlamp (cek)
Hydration Bag (cek)
Blinker (cek)
Handphone (cek)

Lain-lain persediaan macam Powergel (5paket), Saltstick (5biji), Ostematrix (8biji), AJHT (4biji), Performance Drink.

(bersambung....

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?