Suplemen untuk Gout

Anda mencari suplemen untuk gout?

Mungkin anda perlu membaca ini terlebih dahulu sebelum kita mengetahui cadangan dari Shaklee.

Sakit gout adalah sejenis penyakit sendi yang berpunca daripada pembentukan kristal asid urik di dalam cecair sendi ekoran daripada kandungan asid urik yang tinggi di dalam darah.

Sakit gout akan membawa rasa sakit yang ketara, terutamanya di sendi ibu jari kaki yang bengkak dan merah akibat daripada radang. Jika dibiarkan, ia akan merebak ke sendi-sendi lain sementara menyebabkan hakisan pada permukaan dalaman sendi dan tumbuhnya tophi gout yang keras pada permukaan kulit.

suplemen yang dicadangkan untuk masalah GOUT ialah:-

1) VIVIX
Memberi impak 4 mekanisma anti penuaan. (Melindungi dan membaiki DNA, memberi impak positif kepada pengawalan genetik, menggalakkan pembentukan mitokondria di dalam sel, melambatkan pembentukan protein AGE yang menyebabkan kerosakan sel)

2) OmegaGuard
DHA dan EPA merupakan asid lemak 3 yang ditemui dalam ikan laut dalam. Omega 3 dipercayai mampu mengurangkan keradangan pada sendi pesakit.

3) Alfalfa Complex
Diperlukan untuk meneutralkan asid di dalam badan kerana ia bersifat alkali. Juga membantu menyingkirkan toksik secara lembut daripada badan. Pengambilan alfalfa memerlukan pengambilan air yang banyak.

4) Performance Drink-
memastikan tubuh pesakit mengandungi elektrolit yang seimbang agar badan pesakit kekal terhidrat.
4 suplemen ni basic untuk pesakit GOUT. Kalau ada sesiapa di kalangan keluarga anda menghidapinya bolehlah cuba set ini.



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?