Adakah Suplemen Untuk Bayi ?

Pasti ramai yang tercari-cari suplemen untuk bayi. Sebenarnya tidak ada suplemen ataupun makanan yang terbaik untuk bayi melainkan SUSU IBU sendiri.

Masalah yang dihadapi masa kini, ibu bapa terlalu melindungi anak-anak sehinggakan anak baru sakit pun sudah risau sangat. Sedangkan pada waktu ini, bayi khususnya sedang menyesuaikan diri dengan persekitaran.

Bila bayi demam atau sakit, adakalanya disebabkan pertumbuhan bayi itu sendiri. Contohnya bayi sedang tumbuh gigi, bayi baru hendak bertiarap, bayi baru belajar merangkak, bayi baru hendak berdiri dan sebagainya. Pertumbuhan dan perkembangan ini kebiasaannya akan disertai dengan anak kecil menangis ataupun demam. Ini biasa.

Justeru, ibu bapa lah yang seharusnya mengambil pemakanan yang seimbang dan sihat bagi menjamin pertumbuhan yang berkualiti anak-anak.

Bagaimana caranya?

Di Shaklee, seawal proses inginkan zuriat lagi ada menyediakan suplemen Shaklee seperti GLA Complex Shaklee, Vita E Complex Shaklee, Omegaguard Shaklee, ESP Shaklee.

Kemudian di fasa mengandung, Shaklee menyediakan suplemen seperti ESP Shaklee, Ostematrix Shaklee, Vitalea Shaklee, B Complex Shaklee, Sustained Release Vita C Shaklee dan lain-lain lagi.

Kemudian fasa selepas bersalin dan berpantang, gabungan suplemen Shaklee seperti Zinc Complex Shaklee, Alfalfa Comples Shaklee, GLA Complex Shaklee, Vitalea Shaklee, Ostematrix Shaklee, B Complex Shaklee dan Sustained Release Vita C Plus Shaklee pula menjadi pilihan.

Semua Kena Makan?

Ada yang mengeluh banyaknya hendak dimakan, ada pula yang mengeluh saya ni tak pandai telan pil dan tablet, ada pula yang memberi alasan saya ni tak boleh minum susu dan pelbagai lagi 1001 alasan diberikan.

HENDAK SERIBU DAYA , TAK HENDAK SERIBU DALIH

Semuanya dari diri sendiri. Jika hendakkan yang terbaik untuk anak-anak, maknanya ibu dan bapa WAJIB bersedia dari segi mental, fizikal dan material. Kita ni bukan makan ikut apa yang kita suka, sebaliknya kita hendaklah makan mengikut apa yang diperlukan oleh badan kita.

Isteri saya sendiri bermula anak yang kedua, sebelum mengandung lagi memang sudah konsisten dengan Shaklee. Shaklee di Kota Kinabalu amat mudah diperolehi kerana ianya hanya kurang 15 minit dari rumah. Ianya bukan lagi alasan untuk tidak menggunakan Shaklee.

Alhamdulillah, anak yang kedua lahir dengan sihat sama seperti abangnya. Perbezaan amat dirasai oleh isteri sendiri sebelum dan selepas melahirkan anak kami yang kedua. Sehinggakan ke detik melahirkan anak yang kedua pun, saya sendiri menyediakan minuman ESP Shaklee yang membekalkan tenaga untuk isteri semasa melahirkan anak. Semua maklum, untuk melahirkan anak memerlukan tenaga yang banyak. Jika anda tidak berselera untuk makan sebelum melahirkan anak, apakata minumlah secawan ESP untuk tenaga anda. Jangan lupa 2 biji Vitalea setiap hari untuk memberikan anda tenaga berpanjangan setiap hari.

Kami bukan sekadar pengguna Shaklee. Kami adalah Pengedar Shaklee Kota Kinabalu. Kami menyediakan penghantaran melalui pos ke seluruh negeri Sabah.

Berbalik kepada topik hari ini, jawapannya adalah TIADA. Tidak ada suplemen Shaklee untuk anak atau bayi di bawah 1 tahun! Kalau anda ingin sangat anak anda merasai suplemen Shaklee, kami cadangkan anda sebagai ibu yang menyusukan anak untuk mengambilnya. Cuba dulu perbezaannya dan anda tidak akan menyesali setelah mengenali Shaklee.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?