Ostematrix Shaklee Membantu Mengatasi Sembelit

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,
 
Hari ini saya ingin kongsikan perihal Ostematrix Shaklee yang dikenali sebagai bukan sekadar kalsium. Tetapi Bagaimana Mengatasi Sembelit dan Kembung Perut Ketika Hamil untuk ibu mengandung.
 
Info ini mungkin berguna untuk dijadikan panduan kita bersama. Info ini adalah mudah dan tidak memerlukan anda menggunakan peralatan canggih. Memadai hanya jadikan amalan dan konsisten.

Antara info yang perlu diketahui untuk mengatasi sembelit dan kembung perut ketika hamil adalah :

1. Minum air sekurang-kurangnya dua atau tiga liter sehari. Minum apabila berasa dahaga dan perhatikan warna air kencing. Jika berwarna kuning pekat, maka badan anda kekurangan air. Seterusnya lebihkan jumlah air yang anda minum.
 
 

2. Lakukan senaman secara kerap kerana ia boleh menngkatkan kadar metabolisme dalam badan. Dan apabila metabolisme badan meningkat peristalsis lebih lancar dan akan memudahkan anda membuang air besar dengan lancar.



3. Makan lebih serat seperti bijirin, roti gandum penuh dan lebihkan pengambilan kalsium untuk elakkan sembelit.
 

4. Setiap hari ambil sekurang-kurangnya lima hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran.
 
5. Elakkan makanan pedas kerana ia akan menjadikan najis menjadi keras.
 
 

Dan Vitamin Shaklee yang boleh membantu untuk anda terhindar daripada sembelit adalah Ostematrix Shaklee. Kalsium, Magnesium, Vitamin D, Boron, Copper dan Zink yang terdapat di dalam Ostematrix dapat membantu menenangkan sistem saraf dan otot serta membantu melancarkan peredaran darah. Mengelakkan kekejangan seterusnya membantu perkembangan tulang dan gigi ibu dan bayi.




Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?