7 Cara Memilih Protein Soya Yang Terbaik

Protein Soya ada banyak di pasaran. Kebiasaannya pengguna akan memilih protein soya yang berjenama dan sudah sedia popular. Tren dan Produk Popular menjadi sandaran pengguna memilih apa yang masuk ke dalam badan. Ini merupakan teknik yang salah. Sepatutnya anda patut lebih bertanggungjawab terhadap apa yang masuk ke dalam badan anda. Kerana di masa akan datang, anda yang menanggung akibatnya jika ia memudaratkan anda.

Justeru, kali ini saya akan kongsikan kepada anda, 7 Cara Memilih Protein Soya Yang Terbaik. Semoga dengan perkongsian ini, akan lebih memudahkan anda untuk membuat keputusan. 7 Cara Memilih Soy Protein juga ini boleh dijadikan sebagai checklist anda.

Kriteria 1
Membesar secara semulajadi. Ketamakan pengusaha menjana pendapatan segera merupakan faktor kacang soya dibesarkan secara paksa. Akibatnya, soya yang dihasilkan tidak mengandungi nutrisi yang secukupnya. Kacang soya yang baik MESTI TUMBUH MEMBESAR SECARA ORGANIK! Ini dibuktikan melalui kajian, kaitan antara barah (cancer) dan nitrates. Oleh itu, pesticide, fungicides, dan herbicides dielakkan dari digunakan sepanjang proses penanaman dan pembesaran kacang soya

Kriteria 2
Soybean tidak dihasilkan secara genetik. Kacang soya yang dihasilkan secara genetik lebih murah dan akibatnya toksin akan wujud disebabkan gen baru dimasukkan di dalam sel tumbuhan. Kerana itu, Shaklee menekankan ESP yang menggunakan kacang soya dihasilkan Non GMO. 

Kriteria 3
Mengandungi 9 asid amino perlu. Badan kita memerlukan 9 asid amino untuk menghasilkan hormon, jus penghadaman , antibodi dan enzim. Kekurangan salah satu asid amino ini badan kita mengalami penurunan atau pengurangan imun sistem badan dan juga fungsi badan akan terhenti.

Kriteria 4
Proses Pembersihan Menggunakan Air. Proses pembersihan soya sangat sensitif. Jika dibersihkan dengan menggunakan alkohol, ia memusnahkan kandungan isoflavone sehingga 88%!! Tahukah anda, isoflavone ini diperlukan untuk mengurangkan risiko barah paru-paru dan lain2. Isoflavone turut bermanfaat dalam mengimbangi hormon dan menaikkan berat tulang. Oleh itu, proses pembersihan semestinya menggunakan air dalam proses ini.

Kriteria 5
Bahan anti-tiroid  mesti disingkirkan. Soya mentah mengandungi 'anti-growth', 'anti-tyrosine' substance. Kekurangan bahan-bahan ini akan menyebabkan  tekanan darah rendah, suhu badan rendah dan juga restless leg syndrome.

Kriteria 6
Proses pembuatan protein soya tanpa pemanasan. Asid amino sangat sensitif dengan suhu yang panas. Dipercayai melalui beberapa kajian protein yang melalui proses pemanasan akan memusnahkan 50% asid amino. masalah kekurangan asid amino akan membawa kepada membantutkan perkembangan otak dan hormon, ataupun pembangunan tisu badan yang lain.

Kriteria 7
Soy isolate mesti ditambah kalsium. Serbuk soya dikatakan sangat berasid dan boleh mengundang kepada kerapuhan tulang. Penambahan unsur kalsium dipercayai dapat meneutralkan serbuk soya yang berasid.

Ini adalah 7 Cara dan Kriteria Memilih Protein Soya Yang terbaik. Semoga dengan catatan ini, dapat menjelaskan sedikit sebanyak kepentingan protein soya dan dan mendidik pengguna untuk lebih peka dengan kualiti dan bukan mengikut-ikut tren ataupun populariti sesuatu produk.

Daripada 7 kriteria ini, saya sebagai pengamal ESP mendapati, ketujuh-tujuh kriteria ini menepati kandungan ESP Shaklee. Dan ini menambah keyakinan saya untuk terus mengamalkan ESP Shaklee. Bulan September ini, anda bertuah kerana tepat pada masanya. 

Jika anda ingin mendapatkan setong ESP Shaklee hari ini, hubungi saya untuk keterangan lanjut dan mendapatkan ESP anda. Saya adalah Pengedar Shaklee yang aktif di Sabah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?