GLA Complex


GLA atau penuhnya gamma-linolenic acid biasanya dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO). Tetapi berbeza dengan GLA Shaklee, ianya diekstrak dari borage yang mana kandungannya 2 kali ganda GLA dalam EPO. 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO.
Setiap kapsul mengandungi 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak Bunga Matahari dan Vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.

Manfaat utama
Herba tradisi yang dipercayai oleh orang barat dalam merawat ulser, mengeluarkan virus, melegakan kelesuan, membersihkan kahak, meringankan kebas urat saraf dan meningkatkan stamina.
Mengawal selia Estrogen dan Testosteron melalui pembentukan prostaglandin untuk mengawal hormon lelaki dan wanita, memperbaiki simptom PMS seperti kesakitan, mood swing, retensi air dan payudara.
Melambatkan menopaus dengan membaiki keadaan menopaus seperti hot flashes, insomnia, ketidakhadaman, depresi. Pengambilan jangka panjang akan melambatkan penuaan, mengetatkan uterus, memberi tone kepada uterus untuk kulit lebih muda.
Memperbaiki prostatomegaly iaitu masalah prostat lelaki dan masalah kerap kencing.
Menenntang kanser kerana GLA adalah antioksidan yang meningkatkan sistem imun badan dan menghalang pertumbuhan sel tumor dan kanser.
Memperbaiki inflamasi kulit seperti eczema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan, tinea, kurap. Juga meringankan sakit dan bengkak yang terjadi dari rheumatisma, artritis.
Menghalang komplikasi diabetes dengan merendahkan gula darah, berkesan untuk diabetes semasa hamil dan usia tua. Meringankan kebas dan kesakitan disebabkan oleh gula darah yang tinggi.
Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan.merendahkan kolesterol LDL, menghalang penambahan berat badan dengan berkesan, memberi tone pada kulit dan otot untuk wanita secara berperingkat untuk mencapai bentuk badan. Ambil semasa perut kosong untuk mengelak keasidan hiper..
Menghalang tekanan darah tinggi dengan cara menghalang pembekuan darah, merangsang peredaran darah,  pengembangan salur darah, memperbaiki tekanan darah tinggi, mengelak masalah jantung seperti arteriosklerosis dan myocardial infarction.
Memperbaiki tekstur rambut unuk masalah rambut kering dan gugur.
Hiperaktif dan Autisma (ADD/ADHD), terbuki secara klinikal bahawa GLA minyak ikan memperbaiki keadaan kanak2 autisma, sukar memberi tumpuan untuk belajar dan hiperaktif.

Hubungi kami untuk mendapatkan Shaklee anda
Irman Rahaban / Rodiyanah Ansau
012 869 3236 / 017 8322572
Pengedar Bebas Shaklee
SID 878411





Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?