Nutrien penting untuk Kanak-kanak

APA ITU NUTRIEN?


Nutrien seperti mineral, protein, karbohidrat dan vitamin adalah bahan kimia yang kompleks yang diserap oleh badan kita daripada makanan yang kita makan dalam pemakanan kita seharian.
Nutrien yang berlainan mempunyai fungsi yang berbeza dalam badan. Sebagai contoh, protein menyumbang kepada pertumbuhan otot, manakala pengambilan kalsium menggalakkan tulang yang kuat. Sama seperti bagaimana bata adalah penting untuk pembinaan bangunan, nutrien yang diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan badan yang sihat.

Walaupun nutrien adalah penting bagi orang muda dan tua, mereka sangat penting dalam pertumbuhan kanak-kanak. Bukan sahaja kanak-kanak akan melalui pertumbuhan dan pembangunan yang pesat, mereka juga lebih aktif daripada orang dewasa - oleh itu, kanak-kanak memerlukan lebih banyak tenaga.

KENAPA PERLU NUTRIEN?
Diet yang seimbang dan berkhasiat untuk pertumbuhan kanak-kanak semua pusingan harus terdiri daripada pelbagai jenis makanan, termasuk beras, bijirin, buah-buahan dan sayur-sayuran, daging, ikan, ayam dan kekacang, dan susu dan produk tenusu.



JENIS-JENIS NUTRIEN UTAMA UNTUK ANAK-ANAK?

Selain itu, di sini adalah nutrien utama yang perlu dalam diet anak anda.
Kalsium: blok bangunan utama tulang, kalsium adalah penting untuk pembangunan rangka optimum untuk kanak-kanak dan seterusnya.
Vitamin A: Ia menggalakkan penglihatan yang baik (terutama warna dan penglihatan malam), kulit yang sihat dan tindak balas imun yang kuat.
Vitamin B: Vitamin B membantu pengeluaran tenaga dan metabolisme.
Vitamin C: Ia membantu penyembuhan luka, meningkatkan tindak balas imun dan meningkatkan tisu yang sihat.
Zink: Meningkatkan tahap tekanan, darah yang lebih baik kawalan gula, penghadaman yang baik dan rambut lebih sihat antara zink yang banyak manfaat.
Zat Besi: sel-sel darah merah memerlukan besi untuk membawa oksigen ke semua sel-sel badan; kekurangan zat besi boleh menyebabkan anemia. Juga, besi adalah penting untuk fungsi otak yang optimum.
Asid docosahexaenoic (DHA): DHA adalah penting untuk perkembangan otak, perkembangan psikomotor dan pemprosesan mental (terutamanya kanak-kanak), ingatan yang baik dan kebolehan pembelajaran yang lebih baik.
Magnesium: Bukan sahaja magnesium menguatkan jantung, ia juga membantu dengan pengeluaran tenaga.
Vitamin D: Vitamin D membantu badan menyerap kalsium untuk memaksimumkan perkembangan tulang dan kekuatan.

Oleh itu, kini kita perlu sama-sama beralih untuk hidup yang lebih sihat. Tidak perlu cari jauh, Shaklee telah menyediakan untuk kita. Sama ada kita mahu atau tidak. Berikan anak-anak anda Mealshake, Vita C Chew, Omegaguard untuk cara hidup yang lebih sihat.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.

Hubungi kami untuk mendapatkan Shaklee anda
Irman Rahaban / Rodiyanah Ansau
012 869 3236 / 017 8322572
Pengedar Bebas Shaklee
SID 878411
Pengedar Shaklee Sabah



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?