Sebab Suplemen Penting Dalam Hidup Seharian Kita

Pastinya apabila saya mencadangkan kawan atau rakan sepejabat untuk menggunakan suplemen dalam kehidupan seharian mereka, saya akan berhadapan dengan pelbagai tanggapan negatif tentang suplemen. Antara jawapan melarikan diri ialah "saya tidak suka memanjakan diri dengan suplemen", "saya tidak suka bergantung dengan suplemen","saya dan keluarga telah makan makanan yang sihat", "orang dulu2 pun tidak makan suplemen", "suplemen ni mahal","suplemen untuk orang2 kaya sahaja"...dan pelbagai lagi stigma negatif mereka lontarkan...

Oleh itu, Shaklee tampil dengan sebab kenapa kita perlu menggunakan suplemen dalam hidup seharian kita.

1. Kita kini berhadapan dengan risiko pencemaran alam sekitar. Tidak kira dalam bentuk yang kita sedari seperti udara, asap kereta, air yang mengalir dalam saluran paip di rumah, tanah yang dijadikan tempat sayur2an atau buah2an ditanam.
2. Badan kita memerlukan dos yang tinggi bagi sesetengah nutrien tanpa kita sedari, bahkan lebih teruk lagi kita menyangka makanan yang kita ambil sudah mencukupi.
3. Rakyat Malaysia khususnya mengamalkan pemakanan yang kurang sihat. Penggunaan minyak yang berlebihan dalam masakan, perasa makanan tambahan seperti gula yang berlebihan dan MSG sebagai penambah perasa.
4. Gangguan penyerapan nutrisi dalam makanan seperti pemusnahan protein dalam air panas ataupun semasa membasuh sayuran dan makanan lain.

Oleh itu, Shaklee tampil membantu kita memastikan tubuh yang menyokong kita sentiasa diberikan nutrien yang sepatutnya dalam komposisi yang tepat.

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.

Hubungi kami untuk mendapatkan Shaklee anda
Irman Rahaban / Rodiyanah Ansau
012 869 3236 / 017 8322572
Pengedar Bebas Shaklee
SID 878411



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?