Kelapa & Performance Drink Shaklee~ Setanding Minuman Tenaga

KELAPA sudah lama dikaitkan dengan kepulauan tropika, pemanis mulut yang eksotik dan dalam kalangan penduduk tempatan, kompaun penyembuhan yang terdiri daripada antibakteria, antimikrob, antifungal dan antioksidan yang terkandung dalam airnya sudah pun dinikmati sejak berabad lama.
Daripada kelapa muda, air jernih yang kaya elektrolit menyegarkan sesiapa saja dari kanak-kanak hinggalah orang dewasa. Air kelapa kurang menyebabkan loya dan sakit perut berbanding minuman elektrolit berkarbonat (minuman tenaga). Kajian pada tahun 2012 mendapati air kelapa setanding dengan minuman tenaga untuk hidrasi dan prestasi fizikal pada atlet.
Berbeaza dengan minuman tenaga yang dikatikan dengan kerosakan gigi, peningkatan berat badan, air kelapa yang manis mengandungi rantai trigliserida sederhana, yang membantu anda menurunkan berat badan selain mengatasi kepanassan mentari.
Airi kelapa menyokong fungsi sistem imun, melindungi hati, mengurangkan oksidasi lipid dan meningkatkan sensitiviti insulin, selain sangat lazat. Jadi tidak hairan kelapa dikenali sebagai pokok 1001 kegunaan.






Kalau susah mendapatkan kelapa atau air kelapa, Shaklee ada Performance Drink yang mempunyai manfaat yang lebih kurang sama. Manfaat Performance Drink adalah :-
Meningkatkan daya tahan badan ~memberikan tenaga kepada otot dan sel dengan cepat
Membekal tenaga dan daya ketahanan fizikal ~ mengimbangi dan membekalkan elektrolit dalam tubuh dan mengimbangi metabolisme air dalam tubuh.
Mencegah penyahhidratan ~ mengurangkan haus, mencegah penyahhidratan, melembapkan kulit dan kelihatan muda.
Mengekalkan paras gula.~ memelihara paras gula rendah yang penting bagi tenaga otot dan percepatkan sembuhan akibat kecederaan otot.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?