Beraya Bersama Shaklee di Kota Kinabalu

Pada 14hb Ogos yang baru ni, kami sekeluarga berpeluang untuk menghadiri Majlis Hari Raya Shaklee yang dianjurkan di Hotel Promenade Kota Kinabalu.

Acara bermula seawal jam 7 malam dengan semua yang hadir menjamu hidangan yang disediakan hotel. Antara pengisian Majlis Hari Raya ini adalah ucapan oleh wakil Shaklee, Puan Suknit Kaur tentang bagaimana kita semua patut berbangga dengan Shaklee. Namun kebanggaan tersebut harus diterjemah dengan tindakan. Sebagai Pengedar Shaklee,  kita bukan sahaja menjual, tetapi kita mesti tahu apa yang kita jual, bertanggungjawab dengan pengguna dan lebih penting lagi sebagai Pengedar Shaklee harus menggunakan produk Shaklee ini. Penampilan setiap Pengedar Shaklee juga harus dijaga agar dapat meningkatkan keyakinan pengguna. Contohnya jika kita menjual suplemen untuk kecantikan kulit, pengedar Shaklee terlebih dahulu perlu menjaga kulit agar terpelihara seterusnya menjadi 'role model' kepada pengguna.

Kemudian sesi Majlis Hari Raya Shaklee diisi dengan perkongsian daripada mereka yang berjaya. Seorang Pengedar Shaklee menggunakan produk Shaklee sebagai membantu mengatasi masalah muka dengan mengambil Sustain Release Vita C Plus kemudian mengambil Herblax sebelum meneruskan mengambil Nutriwhite.

Diikuti dengan satu lagi perkongsian Succesa Story jug dari seorang pengedar Shaklee yang juga pengguna Shaklee.  Apa yang menariknya beliau memberikan inspirasi kepada yang mendengar bahawa beliau menggunakan pendapatan bonus Shaklee untuk mencapai cita-citanya. Dengan bonus Shaklee,  beliau membayar kos melahirkan anak d hospital swasta yang bernilai RM 6,000. Dengan Shaklee,  beliau dapat membeli kereta idaman beliau. Sangat teruja mendengar nya.

Satu lagi perkongsian semestinya tentang produk yang Shaklee yang berkaitan kecantikan. Tracy dari Shaklee Kota Kinabalu seperti biasa menyampaikan produk Shaklee berserta manfaat setiap produk yang diajar.

Seronok sebenarnya berShaklee ini. Paling penting Shaklee mengubah persepsi  kami bahawa syarikat jualan langsung tidak salah. Yang salah ialah apabila ada sebahagian besar orang yang menjanjikan keuntungan berlipat kali ganda dan dipercayai oleh orang lain. Inilah yang merosakkan syarikat MLM ini.

Berbalik dengan Shaklee,  saya kira kebanyakan yang menggunakan Shaklee adalah Pengedar Shaklee. Dan semuanya bermula sebagai pengguna yang mengamalkan Shaklee seterusnya menjadi pengguna tegar Shaklee.

Di Shaklee,  kami diajar untuk mengenali setiap produk yang dijual kepada pelanggan.  Setiap minggu akan ada Sesi Product Sharing atau Sesi Ceramah Kesihatan yang tekah ditetapkan setiap minggu. Jadi tidak ada alasan untuk tidak pergi sebulan sekali atau setiap minggu.

Semoga dengan sedikit perkongsian ini, amda yang membacanya akan terus mendapat kepercayaan untuk menjadi pengguna Shaklee yang seterusnya.  Hubungi kami di talian 0128693236 untuk penghantaran sekitar Kota Kinabalu dan Sandakan.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?