Hadapi Dengan Tenang Jika Anda Sukar Tidur Malam

Info kali ini adalah untuk ibu-ibu mengandung yang mempunyai masalah sukar untuk tidur malam.

Pertamanya, hadapi dengan tenang perkara ini kerana ianya bukanlah sesuatu yang ganjil jika anda sukar untuk tidur malam di waktu hamil. Ianya adalah perkara yang selalu dihidapi ibu mengandung.

Kedua, cuba amalkan tips ini jika anda mengalami kesukaran untuk tidur malam.

Antara yang boleh anda amalkan ialah:

1. Menggunakan 'bolster' atau bantal peluk untuk memberi sokongan kepada posisi tidur kita kerana selepas trimester 1 adalah lebih baik anda tidur mengiring kerana posisi ini adalah yang terbaik untuk bayi. Maka dengan menggunakan "bolster" dapat membantu memberikan lebih keselesaan semasa tidur.

2. Masuk tidur saat anda telah berasa penat dan mengantuk. Kalau dah mengantuk jangan tahan lama-lama terus masuk tidur k!

3. Dihujung kehamilan, anda akan kerap berasa ingin membuang air kecil. Maka, kurangkan minum air di waktu petang supaya anda tidak perlu kerap ke toilet di waktu malam. Kerana bila dah bangun dari tidur pasti sukar melelapkan mata semula.

4. Kebiasaannya semasa hamil badan akan terasa lebih panas. Maka boleh lah anda memasang penghawa dingin pada suhu dingin sebelum anda masuk tidur. Dan jadikan suasana bilik lebih cozy dan selesa untuk tidur.

5. Dan akhir sekali sebelum tidur itu, lakukanlah perkara-perkara yang lebih santai sebelum masuk waktu tidur supaya anda cepat rasa mengantuk contoh seperti membaca buku. Dan yang penting janganlah fikir yang bukan-bukan dan rasa runsing akan hal-hal yang tidak sepatutnya.

Selain daripada amalan ini, apa kata anda minum secawan ESP Shaklee sebagai peneman diwaktu mengandung ini. ESP Shaklee ini sangat baik dan telah banyak testimoni berkaitan ESP Shaklee dan Ibu Mengandung. 

Hubungi saya Pengedar Shaklee untuk mendapatkan ESP Shaklee anda. 

Promosi ESP Shaklee ini adalah sah sehingga 30 September 2016 sahaja.

Saya mengedar Shaklee dan ESP Shaklee untuk pengguna di sekitar Kota Kinabalu dan Sandakan. 

Saya juga menyediakan penghantaran ke seluruh negeri Sabah melalui khidmat kiriman melalui bas untuk mereka yang berada di seluruh negeri Sabah. 

Pengedar Shaklee Sabah-  012 869 3236
Pengedar Shaklee Sabah- 012 869 3236
Pengedar Shaklee Sabah- 012 869 3236

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?