Perubahan Selepas Minum ESP

Assalammualaikum wbt dan Salam Sejahtera,

Alhamdulillah tahun ni genap 5 tahun kami sekeluarga mengamalkan ESP dan Shaklee sebagai suplemen. Bermula dengan mencuba Mealshake ketika Farhan berumur 1tahun Setengah yang kerap sakit, kemudian isteri minum ESP, Vitamin C, Vitalea dan Omegaguard.
.
.
.
Hari ni saya akan kongsikan perubahan selepas minum ESP. Perubahan ini mungkin berbeza dari pengalaman orang lain. Bergantung dengan cara pengambilan dan gaya hidup seharian. Jadi setiap orang mungkin berbeza kesannya.
.
.
.
Berbalik dengan Perubahan Selepas Minum ESP, saya kongsikan untuk mereka di luar sana yang belum lagi mencuba ESP Shaklee ini.
.
.
.
ESP Shaklee ni bulan ni ada promosi hebat. Setiap pembelian 5 tong ESP, ada E-Voucher RM50 untuk pembelian seterusnya tertakluk dengan terma dan syarat.
.
.
.
Perubahan ketara selepas mengamalkan minum ESP ialah kulit. Kulit semakin sihat dan halus. Eh mesti akan timbul pertanyaan apa kaitan ESP dengan Kulit kan. Bagi yang belum tahu, ESP ni adalah protein soya Shaklee yang diproses melalui teknologi IPP. Protein sangat penting dalam membantu membina sel kulit yang baharu. Memandangkan kulit juga mempunyai kitaran 27-28 hari. Bila protein dan dibina dan dibaiki sel kulit yang dalam lapisan sebelah dalam.

Keduanya dari segi tenaga. Alhamdulillah ini juga menunjukkan perubahan yang ketara. Jika sebelum ni, belum sampai tengahari, tenaga mula menyusut. Dengan lambakan kerja sebagai suri rumah, memasak untuk keluarga, membersihkan dapur dan ruang tamu rumah, mengurus anak-anak kecil, rehat memang tiada. Dengan amalan ESP setiap hari, setiap pagi dan malam, Alhamdulillah.
.
.
.
Bukti paling ketara mengenai tenaga ni, mengandung anak ketiga di trimester ketiga (menunggu hari), masih mampu PUASA PENUH. Alhamdulillah semuanya dipermudahkan Allah. Nampaknya dengan minum ESP, berpuasa penuh di bulan Ramadhan bagi ibu mengandung bukan sesuatu yang mustahil. ESP sentiasa diminum semasa sahur dan ketika berbuka. Kombinasi ESP, Mealshake dan Performance Drink sangatlah membantu.
.
.
.
Bagaimana ESP membantu memberikan tenaga? ESP ni mempunyai Indeks Glisemik Rendah yang memberikan tenaga untuk satu tempoh masa yang panjang. Berbanding nasi, yang mempunyai indeks glisemik tinggi, kita akan cepat lapar dan tenaga berkurangan.


ESP Shaklee ni juga menjadi bekal ketika di wad bersalin, sebelum ke hospital, minum segelas ESP dan selepas bersalin pun minum segelas ESP lagi.
.
.
.
Bukan setakat itu, ESP Shaklee menjadi hidangan semasa berpantang dan untuk menyusukan anak juga. Ternyata ESP Shaklee ini sangat berkesan dalam memberikan tenaga. Memang enjoy lah keadaan mengandung dan melahirkan anak.
.
.
.
Ketiga, selera makan, Alhamdulillah menjadi terkawal dengan rasa kenyang lebih lama. Walaupun makan menjadi tidak teratur kerana kesibukan mengatur rumah tangga dan anak-anak, namun memadai dengan ESP sebagai alas perut di waktu pagi hingga ke tengahari.
.
.
.
Keempat, Dengan amalan ESP Shaklee ni, berat badan cepat turun selepas bersalin. Kerap kali kita akan mendengar keluhan ibu selepas bersalin, berat gitu-gitu juga selepas beberapa bulan. Bila putus asa, mengeluh bentuk badan tidak lagi seperti zaman bujang. Tidak hairanlah ramai orang terkejut melihat tranformasi selepas bersalin.



Kelima, ESP Shaklee ni juga membantu menghasilkan susu yang meriah. Tidak menjadi masalah kekurangan air susu untuk bayi. Tidak risau anak kehausan.


Itu serba sedikit mengenai perkongsian perubahan selepas minum ESP Shaklee ni. Owh jangan salah faham, ESP Shaklee ni bukan untuk wanita atau ibu mengandung / lepas bersalin saja tau. Di post akan datang, saya akan kongsikan pula bagaimana ESP Shaklee ni membantu golongan wanita belum berkahwin, lelaki yang aktif bersukan dan juga wanita yang ingin mendapatkan cahaya mata.
.
.
.
Untuk mendapat konsultansi dan pembelian ESP ini, hubungi saya di talian 0128693236 atau 0167232572 . InsyaAllah kami akan membantu yang terbaik untuk anda. 
.
Kami adalah Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu sehingga Tuaran dan Papar.

Kami juga menyediakan penghantaran tunai di sekitar Kota Kinabalu sehingga Tuaran dan Papar.

Kami juga pengedar Shaklee di Kota Kinabalu, Sandakan, Telupid, Lahad Datu dan negeri Sabah secara khusus dan seluruh Malaysia secara amnya. Penghantaran di Semenanjung Malaysia adalah RM15 dan di sekitar Sabah adalah RM20.

Hubungi saya Irman Rahaban
Pengedar Bebas Shaklee
012 869 3236
COD Kota Kinabalu sehingga Tuaran dan Papar.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?