Tidak Semua Soya Selamat Diminum

Perlu Kita Tahu,  Tak Semua Soya Selamat Diminum Secara berterusan. 

Pernah dengar Soya Proses yang ada sekarang ni boleh membawa kepada kanser?  Nah baca.  Fahami dan dalami. 

Apa maksud GMO tu?

GMO (Genetically Modified Organism) adalah tumbuhan atau haiwan yg telah diubahsuai genetiknya menggunakan teknologi kejuruteraan genetik.

Kenapa perlu wujud GMO? Apa tujuannya?

Soya GMO terjadi kerana  pengeluar/pengusaha yg ingin memenuhi permintaan pengguna terhadap produk soya. Pengeluar/pengusaha soya ingin meningkatkan penghasilan soya pada kos yg minimum. Sebab itulah pokok kacang soya diubah suai genetiknya supaya tahan dari sebarang jangkitan & meningkatkan kualiti kandungan dalam soya tersebut.

ESP Shaklee kalau korang nak tahu dia non-GMO ( non genetically modified organism ) iaitu ia diproses dengan kadar suhu yang rendah.

Shaklee menggunakan proses persijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program ( IPP ) untuk memastikan kacang soya dalam ESP Shaklee yang digunakan bebas dari sebarang perubahan genetik dari benih sehingga kepada pengeluarannya.

ESP Shaklee adalah produk Soya non-GMO dan ia selamat diamalkan dalam diet seharian. Dalam proses penghasilan ESP Shaklee, soya yg digunakan dicuci dengan air bagi mengekalkan kandungan di dalam soya. Sesetengah produk soya menggunakan alkohol dalam pemprosesan soya. Pemprosesan menggunakan alkohol boleh menghilangkan isoflavones yang terdapat dalam soya.

Kredit : Fb Nur Amalina Anuar

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?