Para Ibu dan Bakal Ibu Perlukan Ini

Assalammualaikum,
Semoga anda semua diberkati dan dirahmati Allah swt.

Mengandung adalah antara masa-masa yang penting untuk para Ibu dan bakal Ibu. Dari aspek mental dan fizikal semuanya akan teruji.

Pada masa ini, sokongan dari suami, keluarga dan juga faktor pemakanan amat diperlukan. Lebih-lebih lagi untuk mereka yang akan bergelar Ibu buat pertama kalinya.

Saya akan bercerita selepas ini sokongan yang bagaimana diperlukan oleh para Ibu dan bakal Ibu. Buat masa ini yang singkat ini, saya senaraikan suplemen yang diperlukan oleh para Ibu dan bakal Ibu.

Suplemen ini tidak lain, hanyalah ikhtiar bagi memastikan bakal Ibu dan kandungannya mendapat mineral dan nutrisi yang baik.

Vitamin Shaklee Untuk Ibu Mengandung :

Vitalea - multivitamin dengan iron, mengandungi 30 nutrisi harian lengkap, 12 vitamin dan 7 mineral penting yg disarankan oleh RDA

B Complex - lengkap dengan 8 keluarga B termasuk folic acid


Ostematrix - kaplet kalsium dengan magnesium, fosforus, vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Suplemen kalsium perlu datang dgn pakej lengkap tersebut untuk mengelakkan endapan sesetengah mineral. *magnesium dalam Ostematrix juga membantu melembutkan najis, jadi mengurangkan risiko sembelit pada ibu hamil.

Omega Guard - sumber omega 3 terbaik dari minyak ikan tulen. Mula pada trimester ke 2 (bulan ke 4 kehamilan)
+ Digalakkan untuk tambah Vitamin C dan ESP.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?