Cinch Shake Mix dan Leucine - Pengedar Shaklee Kota Kinabalu

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

semoga anda yang membaca catatan kali ini, diberi peluang untuk memahami serba sedikit berkenaan topik kali ini.

Kami adalah Pengedar Shaklee Kota Kinabalu dan Seluruh Sabah. Penghantaran dari rumah ke rumah sekitar Kota Kinabalu dan penghantaran melalui Pos juga disediakan untuk semua orang-orang Sabah khususnya dan seluruh Malaysia.

Catatan kali ini bersempena Promosi Shaklee Bulan April ini.

Pengedar Shaklee Kota Kinabalu dan seluruh Sabah - Hubungi 0128693236


Cinch Shake Mix perisa Coklat dan perisa Cafe Latte adalah antara promosi Shaklee bulan April ini.

Dengan setiap pembelian 4 tong Cinch Shake Mix (Coklat / Cafe Latte), anda HANYA perlu membayar dengan harga 3 tong Cinch Shake Mix Sahaja!!

Ya promosi ini tiada maksud terselindung. Jika anda peminat tegar Cinch Shake Mix (Coklat / Cafe Latte), inilah masanya untuk anda merebut peluang yang jarang-jarang ini.

Baiklah,

Berbalik kepada tajuk kali ini, bagi yang belum mengetahui lagi, Cinch Shake Mix Shaklee ini diperkaya dengan Leucine.

Apakah itu Leucine?

Leucine menyumbang kepada pembangunan otot.
Leucine adalah asid amino yang tidak dapat dihasilkan di dalam badan. Ia mesti diperolehi melalui makanan. Leucine dianggap sebagai branched chained amino acid ( BCAA ). Ini bermakna ia memainkan peranan penting dalam penyelenggaraan dan pembaikan otot dan mencegah pecahan protein otot semasa latihan. Makanan yang kaya dengan leucine termasuk putih telur , isolate soy protein, beras perang, kekacang dan makanan tambahan dengan leucine .

FUNGSI
Makanan tambahan Leucine dan serbuk protein dengan leucine adalah popular di kalangan atlet dan pembina badan. Produk-produk ini menghalang kerosakan otot semasa persembahan sukan dan membantu dengan pemulihan otot dan fungsi lain. Bersama-sama dengan leucine, ada dua lain-lain asid amino yang dikenali sebagai L- isoleucine dan L- valine . Asid amino juga perlu diperolehi daripada makanan , dan mereka menggalakkan pertumbuhan otot dan pemulihan otot serta memberi manfaat yang lain.

KEPENTINGAN
Leucine adalah asid amino yang terpenting, dan ia adalah yang terkuat. Ia juga dikenali sebagai nutrien terhad, kerana leucine cukup seimbang dengan asid amino yang lain bagi badan untuk mendapatkan faedah daripada pengambilan makanan anda.

Pengedar Shaklee Kota Kinabalu dan seluruh Sabah - Hubungi 0128693236


MANFAAT
Leucine mempunyai banyak kegunaan, terutama bagi atlet. Leucine meningkatkan tahap tenaga badan dan membsntu minda semasa tekanan prestasi olahraga. Ia mengekalkan keseimbangan nitrogen , yang berkaitan dengan jumlah nitrogen yang diambil dalam badan dengan jumlah yang dikeluarkan. Leucine menyimpan glikogen dalam tisu otot, dan merupakan sumber kuasa yang diperlukan untuk menggerakkan otot.

KEKURANGAN
Leucine tidak boleh dibuat di dalam badan , tetapi ia mudah didapati daripada makanan. Oleh itu kekurangan leucine jarang berlaku. Kekurangan leucine dicirikan oleh perasaan keletihan, sakit kepala, pening dan kejang. Di samping itu, terdapat kelemahan otot , cepat marah, kerap jangkitan , penyembuhan luka yang perlahan dan perasaan .


Pengedar Shaklee Kota Kinabalu dan Seluruh Sabah

Pengedar Shaklee Kota Kinabalu dan seluruh Sabah


Sebarang pertanyaan, sila hubungi Kami di talian yang tertera 0128693236 / 0178322572

Tidak lengkap kiranya Cinch Shake Mix ini diminum begitu sahaja. Ianya mesti dilengkapi dengan satu lagi keluarga Cinch iaitu Cinch Energy Teamix .

Pengedar Shaklee Kota Kinabalu dan seluruh Sabah - Hubungi 0128693236

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?