Vitamin Shaklee Untuk Kulit Cantik - Pengedar Shaklee Kota Kinabalu dan Seluruh Sabah

Vitamin memberikan pelbagai kebaikan untuk kulit seperti membantu ia kuat dan sihat dan juga melindunginya dari masalah atau keadaan yang boleh membahayakan kulit kita. makanan tambahan vitamin seperti vitamin C, E, A dan Zink adalah diantara nutrien terbaik untuk kulit. Kesemuanya ini boleh didapati dalam pelbagai jenis makanan. cuma tambahkan makanan ini kedalam diet anda.

Vitamin C

Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu dan Seluruh Sabah

vitamin C adalah nutrien anti oksida, penting untuk melindungi kulit dari kerosakan radikal bebas. Mengikut Medline Plus, vitamin C adalah penting untuk membantu badan menghasilkan kolagen, iaitu protein yang digunakan untuk menghasilkan kulit. Mlangnya, mengambilan dengan kadar yang sedikit boleh menjadikan kulit kasar dan bersisik.

Vitamin E
Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu dan Seluruh Sabah

Vitamin E juga merupakan anti oksida, penting untuk menghalang dari radikal bebas merosakkan kulit. University of Maryland Medical Center mengatakan radikal bebas boleh memainkan peranan dalam penuaan yang berkemungkinan boleh menyebabkan kulit yang mengendur. Vitamin E juga penting untuk menjadikan kulit sentiasa lembap, sekaligus memelihara kulit dari menjadi kering dan rosak.

Zink
Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu dan Seluruh Sabah

Zink juga adalah anti oksida  yang membantu secara efektif memusnahkan radikal bebas dan melindungi kulit daripada rosak. Menurut Universiti Maryland, zink dapat melindungi kulit  dengan memainkan peranan penting dalam menguatkan sistem imun badan. kekurangan zink boleh menyebabkan masalah kulit seperti acne atau atopic dermatitis.

Vitamin A
Pengedar Shaklee di Kota Kinabalu dan Seluruh Sabah

Vitamin A bertanggungjawap dalam membantu penghasilan dan membaiki kulit anda. Medline Plus mengatakan vitamin A merupakan antioksida yang efektif menjaga dan melindungi kulit dari radikal bebas

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?