3 Konsep Utama Untuk Dapatkan Berat Badan Ideal

Assalammualaikum dan Selamat Pagi,
Apa khabar kepada semua yang singgah ke blog saya ini. Blog ini adalah khusus untuk memberitahu tentang shaklee, sebuah syarikat makanan tambahan yang konsisten sejak tahun 1956 lagi.

Ianya diasaskan oleh Dr. Forrest C. Shaklee seorang doktor yang mengkaji mengenai nutrisi.

Saya adalah Pengedar Shaklee Kota Kinabalu, Sabah. Saya juga Pengedar Shaklee di Sandakan. Saya telah memberikan perkhidmatan terbaik dan pantas kepada pelanggan sekitar Kota Kinabalu dan Sandakan Sabah.

Baiklah berbalik kepada tajuk di atas, 3 konsep utama untuk dapatkan berat badan ideal yang sesuai dengan ketinggian manusa ialah BUANG, BAKAR dan BINA.

Sebelum tu, saya suka untuk ingatkan bahawa menurunkan berat badan bukan hasil satu malam dan juga bukan sebulan dua. Ianya bergantung dengan bagaimana sistem badan kita beroperasi.

Ada orang yang metabolisme tinggi, tidak memerlukan disiplin yang tinggi.

Ada orang yang metabolisme rendah, memerlukan kerja keras untuk mendapatkan berat badan yang ideal.

PERTAMA BUANG
Buang atau DETOX adalah proses pembersihan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

Selepas dinding usus kita bersih, barulah badan kita mdapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

KEDUA BAKAR
Apa yang dibakar? Proses ini juga dikenali dengan proses memecahkan lemak Proses ini boleh dilakukan dengan pengambilan Omega 3 dan Lecithin. Lecithin ini dikenali juga sebagai pengemulsi semulajadi kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak atau secara ringkasnya, ia menyebabkan lemak terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melakat di dinding membran.

Lecithin tidak boleh dihasilkan badan tapi diperlukan oleh badan.

KETIGA BINA
Membina otot adalah penting dalam berdiet. Otot yang sihat membakar lemak lebih baik dan menjadikan kawalan berat badan kita menjadi lebih baik dan mengelakkan "mudah turun mudah naik".

Oleh kerana itu, pengambilan protein penting dalam program penurunan berat badan.

APAKAH SUPLEMEN YANG MENYOKONG 3 KONSEP UNTUK MENDAPATKAN BERAT BADAN IDEAL?

BUANG - Saya sebagai Pengedar Shaklee Kota Kinabalu, Sabah dan Pengedar Shaklee Sandakan, Sabah saya akan cadangkan dua suplemen iaitu Alfalfa dan Herb-Lax. Bagi mereka yang tidak mempunyai sembelit, boleh terus mengambil Alfalfa Complex Shaklee ini. Manakala jika anda mempunyai masalah sembelit, anda boleh ambil Herb-Lax. Namun, ada pengecualian Alfalfa Complex dan Herb-Lax ini. Jika anda mempunyai masalah kesihatan kronik seperti SLE, anda tidak boleh mengambil Alfalfa Complex ini. Begitu juga jika anda menyusukan anak, anda tidak digalakkan mengambil Herb-Lax kerana dikhuatiri akan memberi kesan kepada anak yang menyusu.

BAKAR - Saya sebagai Pengedar Shaklee Kota Kinabalu, Sabah dan Pengedar Shaklee Sandakan akan mencadangkan pengambilan Omegaguard Shaklee ataupun Lecithin. Selain berperanan sebagai membakar lemak dan memecahkan lemak, kandungan Omega 3 yang terdapat dalam Omegaguard baik untuk perkembangan otak anak-anak. Lecithin juga baik untuk anak-anak yang bersekolah.

BINA - Saya adalah pengedar Shaklee Kota Kinabalu, sabah dan Pengedar Shaklee Sandakan, akan mencadangkan otot dibina dengan sumber protein yang baik. ESP Shaklee adalah protein lengkap yang dihasilkan dari kacang soya Non-GMO yang melalui pemprosesan ketat tetapi selamat.

PERINGATAN MESRA

Walaupun begitu, saya tekankan sekali lagi, bahawa setiap orang lain penerimaannya terhadap suplemen ini. Jika anda tidak yakin dengan produk suplemen Shaklee ini, saya sarankan anda mendapatkan pandangan dari doktor anda terlebih dahulu.

Begitu juga dengan pemakanan seharian anda, jangan makan sesuka hati, kena kurangkan lemak dan minyak, rajin bersenam seminggu 3x atau sekurang-kurangnya 30 minit sehari.

Juga minum air kosong sekurang-kurangnya 3 liter.

Jika anda rasa info ini bermanfaat, boleh lah share dengan saudara-mara dan rakan sepejabat.

Jika anda ingin mendapatkan suplemen Shaklee ini disektar kota kinabalu dan sandakan sabah, anda bolehlah watsapp apa yang anda inginkan di nombor - 012 869 3236.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?