Testimoni VIVIX dengan Penghidap Diabetes dan Kolestrol - Pengedar Shaklee di Sabah

Bertempur dengan Diabetes bersama Diet , Supplemen Shaklee & Senaman .

Saya ingin berkongsi testimoni ini dengan anda tentang bagaimana Pemakanan Shaklee  telah mengubah hidup Leddy ini ! Seperti yang anda lihat dalam keterangannya , dari keadaan yang tidak sihat dan menghidap Diabetes dan kolesterol beliau yang tinggi , berubah kepada rasa yang lebih baik dan kesihatan yang lebih baik dari sebelum ini dan yang paling cemerlang adalah dia TIDAK lagi bergantung kepada ubat .

Ketulenan , kualiti dan potensi produk Shaklee dibuktikan dalam cerita Leddy dari Scottsdale  ini . Seperti yang telah saya katakan sebelum ini dalam blog ini , Diet, Senaman dan Supplemen Shaklee boleh membuat perbezaan dalam kehidupan anda.Insyallah dengan izinNya.

---------------------------------
Testimoni Leddy :


Leddy Vanderpool
" Produk-produk nutrisi Shaklee memang bekesan dan telah terbukti .

Hello, Nama saya Leddy V.  saya mempunyai sejarah keluarga diabetes - . Ibu saya , bapa dan saudara semua pesakit kencing manis . Tetapi saya sentiasa merasakan saya berada di kesihatan yang baik, mempunyai rekod kesihatan yang baik dan mendapat pemeriksaan tahunan dengan doktor .Sehinggallah Ogos 2007  saya telah disahkan menghidap penyakit diabetis, setelah menhidap penyakit ini saya TIDAK pernah merasakan badan saya berada di tahap yang baik- . . kebanyakannya hanya letih sepanjang masa , mengantuk sepanjang masa dan saya sentiasa dahaga , saya merasakan air yang diminum tidak cukup ! Apabila saya didiagnosis, gula darah saya lebih 700 dan A1c saya pada paras 12 . Doktor saya tidak percaya dgn nombor-nombor ini ! kerana saya seorang yang sihat dalam rekodnya .

Saya  mula mengambil beberapa ubat setelah disahkan menhidap diabetis , ubatan spt insulin, metformin, diuretik, dan lain-lain untuk mencuba mengawal paras gula saya supaya didalam kawalan. Walaupun dengan perubahan yang signifikan dalam diet saya (kurangkan manis , elakan lebihan protein etc ), saya  masih tidak boleh mendapatkan paras gula harian saya di bawah 180-200 . Tahap " biasa" saya adalah apa-apa yang kurang daripada 150 - kadang-kadang ianya hampir ke 100. Lebih teruk daripada ini , saya berasa perubahan dahsyat dalam kesihatan. Saya berasa lebih letih daripada sebelum dan kemurungan menjadi sebahagian daripada hidup saya. Saya mengambil lebih dari 7 jenis ubat untuk kencing manis sahaja, kolesterol saya juga tidak lagi terkawal. Saya terdesak dan benar-benar mencari apa-apa untuk membantu saya.

Pada Januari 2009, isteri saya memujuk dan menyakinkan saya , untuk menghadiri mesyuarat Shaklee dengan dia. Isteri saya adalah generasi ke-2 kanak-kanak Shaklee kerana keluarganya telah menggunakan produk Shaklee selama lebih daripada 25 tahun. Dia sentiasa cuba untuk memujuk saya untuk menjaga kesihatan saya dengan lebih serius - saya seorang yang skeptik dan jenis yang tidak percaya kepada vitamin dan tidak akan makan vitamin . Isteri saya sentiasa menggunakan produk Shaklee di rumah kami sepajang 9 tahun kami perkahwinan tetapi saya tidak pernah fikir saya perlukan apa-apa makanan tambahan atau vitamin . Walau bagaimanapun, pada mesyuarat itulah saya telah diperkenalkan dengan Vivix . Saya belajar tentang mekanisme tindakan dan bagaimana ia sepatutnya untuk bekerja di peringkat selular di dalam badan. Saya juga berpeluang untuk mendengar daripada Jim, Master Presiden Koordinator , info tentang Vivix dan apakah sains tentang  produk ini.

Akhir sekali pada perjumpaan mesyuarat itu, saya berjumpa dengan seorang wanita berusia 70 + tahun , yang juga pesakit kencing manis .Telalu lama dia menhidap diabetis sehingga dia tidak ingat bila dia menhidapinya ,  hanya bergantung kepada ubat-ubatan sepajang hidupnya. Wanita ini memberitahu bahawa dia telah mengambil Vivix dan telah melihat satu pengurangan dramatik dalam tahap gula dalam darah dia - sekarang sampai satu tahap dia tidak lagi memerlukan APA-APA ubat-ubatan. Apa yang bermain di pemikiran saya pada ketika itu adalah ... alangkah baiknya jika saya hanya boleh mengurangkan dos ubat-ubatan saya dan kurungkan 3 suntikan setiap hari pada separuh, cukuplah pada tahap itu saya akan menganggapnya satu kejayaan.

Jadi - di perjalanan balik kerumah pada hari Sabtu itu , saya bersetuju untuk mencuba Vivix sebagai tambahan diet. Walaupun masih skeptik dan agak tidak percaya tetapi saya sudah terdesak. Saya mula mengambil produk ini pada akhir bulan Januari. Sambil mengambil produk ini, saya mula menyelidik dan membaca apa itu resveratrol. Saya amat kagum penyelidikan dan sains yang telah dilakukan pada Vivix ini . Saya  mula mendengar lebih banyak maklumat daripada Shaklee . Saya berpeluang untuk mendengar Dr Jamie McManus di sini di Phoenix pada Mac 2009. Dia bercakap mengenai keadaan kesihatan hari ini di Amerika Syarikat - dan kencing manis adalah salah satu topiknya. Dr Jamie mencadangkan protein berkualiti tinggi untuk pesakit kencing manis ( seperti Cinch dan ESP ) dan juga Vitalea untuk keseimbangan nutrien yang sihat .

Saya membuat keputusan untuk menambah produk-produk ini kepada regimen harian saya. Saya amat berdedikasi untuk memantau gula darah saya setiap hari dan akhirnya sedar , selepas kira-kira 60 hari, paras gula dalam badan saya telah jatuh. Saya sentiasa berada di bawah 170 dan menghampiri tanda 150. Saya tidak percaya apa yang saya telah melihat - atau bagaimana saya rasa ! Lebih bertenaga , kualiti tidur saya semakin baik, dan kesihatan keseluruhan yang lebih baik . Saya meneruskan regimen ini dan selepas kira-kira 4 bulan, saya mula mengurangan suntikan insulin saya kerana paras gula saya semakin terlalu rendah !

Apabila saya pergi untuk melihat endocrinologist saya, A1c saya telah diturunkan pada tahap 8 dan gula badan saya berada di paras terkawal . Malah lebih baik , kolesterol saya bukan sahaja pada tahap normal - saya berada di tahap terbaik bagi LDL dan trigliserida. Jadi saya terus beransur-ansur menghentikan diri saya dari ubat-ubatan saya sehingga tahap gula dalam darah saya adalah konsisten biasa - dengan nasihat doktor saya.

Saya kini TIDAK mengambil sebarang ubat pun - dan terus mengambil vitamin Shaklee saya dan protein tambahan. Saya juga menambah  Shaklee B-Complex  dalam senarai makanan tambahan saya.
Shaklee telah memberikan saya kehidupan saya kembali dan saya berasa lebih baik hari ini di.Umur saya sudah 51 tahun tapi saya merasakan diri saya lebih sihat dari tahun sebelumnya . Rupa-rupanya, ada kebenaran dalam makanan bernutrisi ini !

Itu cerita saya. Saya harap ia membantu .

Berikut adalah apa yang saya amalkan setiap hari sehingga hari ini :

2 sudu teh VIVIX satu pagi & satu malam

Vita-Lea (MultiVitamins)

B- Complex

Zinc Complex

Gla-Complex

Selain di atas ..... Kadang-kadang saya mengambil ESP , 2 hidangan setiap hari (sarapan pagi dan makan tengah hari);  Bersenam juga amat penting  untuk mengawal gula dalam darah , selalunya saya besenam dengan berjalan kaki 3 hingga 5 kilometers pada waktu petang .

- Leddy V. dari Scottsdale "
====================
kredit untuk : Master Laila

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?