Info Jerawat

INFO - JERAWAT
Adalah normal jika muka kita naik jerawat sekali sekala kerana kita hidup di dunia yang persekitarannya semakin xsihat. Jadi xnormal bila jerawat xhenti2 keluar, dibawah ni saya share kenapa jerawat non stop naik pada tempat y sama dan mcmna cara mencegahnya.
.
.
Dahi - Sistem penghadaman.Ianya berpunca dari kesan diet yang tinggi lemak.Boleh dicegah melalui detoks dengan teh hijau yang tinggi dengan kandungan antioksidan dan tingkatkan pengambilan air.
.
Di tengah antara kedua-dua kening - Hati.Berpunca dari alkohol,produk tenusu,alahan terhadap makanan.Jadi,elakkan makanan dan minuman yang mendatangkan alahan.
.
Telinga dan hujung mata - Buah pinggang.Berpunca daripada dehidrasi dan kekurangan air.Digalakkan meminum air putih sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.Elakkan pengambilan kopi,teh,garam dan MSG.
.
Pipi - Sistem respiratori.Berpunca daripada merokok,pencemaran udara.Pencegahan boleh dilakukan dengan berhenti merokok.Elakkan berada di kawasan berudara kotor,jerebu,asap.Disarankan agar memakai topeng muka.
.
Hidung - Jantung.Ianya berpunca daripada masalah tekanan darah tinggi.Cegah ia dengan mengambil makanan yang kaya dengan Omega-3 seperti buahan,sayuran,kekacang dan ikan.Gunakan alatan mekap yang bersih untuk mengelakkan pengumpulan kotoran pada liang roma.
.
Bawah pipi & Dagu -Hormon.Berpunca daripada hormon yang tidak stabil.Pilih makanan yang berkhasiat.Elakkan stress dan lakukan senaman ringan terutamanya ketika datang haid.
.
Leher - Jangkitan kuman.Berpunca daripada jangkitan kuman dalam salur darah.Mesti minum air yang banyak,makan makanan yang tinggi kandungan vitamin c,bawang putih untuk membantu sistem tubuh menghapuskan kuman.Juga rehat yang cukup.


Kredit untuk FB Nazri & Eeza si kelip-kelip

Info Jerawat

Info Jerawat

Info Jerawat

Info Jerawat

Info Jerawat

Info Jerawat

Promosi Bulan Mei 2016

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.
Hubungi kami untuk mendapatkan Shaklee anda
Irman Rahaban / Rodiyanah Ansau
012 869 3236 / 016 7232572
Pengedar Bebas Shaklee
Pengedar Shaklee Sabah
Pengedar Shaklee Kota Kinabalu
Pengedar Shaklee Sandakan
Pengedar Shaklee Telupid
Pengedar Shaklee Lahad Datu
Pengedar Shaklee Tawau
SID 878411

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?