Memastikan Jantung Sihat dengan Co-Enzyme Q10

Penyakit jantung adalah pembunuh nombor satu di kalangan perakaunan Malaysia selama kira-kira 37.0% peratus daripada jumlah kematian di Malaysia. Diet yang sihat, senaman dan berhenti merokok boleh meningkatkan kesihatan jantung secara mendadak. Salah satu nutrien yang amat baik untuk kesihatan jantung adalah Co-Enzyme Q10 ( CoQ10) .



CoQ10 adalah nutrien larut lemak yang terdapat dalam setiap sel dalam tubuh manusia. Ia memainkan peranan penting dalam menghasilkan tenaga dalam mitokondria , bermakna ia membantu memberi tenaga kepada semua bahagian badan. Suplemen
Co-Enzyme Q10 ( CoQ10) yang mempunyai banyak manfaat kesihatan.


Jantung Lebih Kuat & SihatCoQ10 membantu meningkatkan pengeluaran tenaga di dalam otot jantung, meningkatkan kekuatan tindakan pam. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa CoQ10 boleh meningkatkan peredaran darah, mengurangkan kekerapan episod angina dan simpulkan denyutan jantung. 
Sihat Tekanan Darah & KolesterolBanyak kajian telah menunjukkan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah secara semula jadi tanpa kesan sampingan yang ketara. Bertindak sebagai antioksidan yang kuat , CoQ10 menghalang pengoksidaan LDL kolesterol "jahat" jadi ia adalah kurang cenderung untuk melekat dan menyumbat saluran darah. 
Tingkatkan TenagaCoQ10 juga boleh meningkatkan tahap tenaga , meningkatkan stamina dan mengurangkan keletihan. Penyelidikan tambahan menunjukkan CoQ10 setiap hari boleh melegakan 90% daripada gejala keletihan. 
Kecermatan MentalCoQ10 tenaga kepada sel-sel otak yang membantu untuk meningkatkan kecerdasan mental , daya ingatan dan kebolehan kognitif. Penyelidikan menunjukkan suplemen CoQ10 mengurangkan kekerapan migrain, sakit kepala dan rasa loya. 
Kulit yang Lebih Muda CoQ10 memperbaiki aliran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan oksigen yang mencukupi dan pemakanan untuk pembaikan , pemulihan dan pengeluaran kolagen. Ini membantu untuk menggalakkan, kulit yang lebih tegang lebih cerah dan berseri. 
Meningkatkan KesuburanCoQ10 mengurangkan tekanan oksidatif yang terbukti untuk mewujudkan persekitaran yang sihat untuk meningkatkan jumlah sperma , pergerakan sperma dan kualiti sperma. Ia juga boleh meningkatkan kualiti ovum wanita.

Walaupun badan kita secara semulajadi menghasilkan
Co-Enzyme Q10 ( CoQ10), tetapi pengeluaran berkurangan apabila umur kita. Selain itu, ia adalah sukar untuk mendapatkan CoQ10 yang mencukupi daripada diet harian anda. Dalam usaha untuk memastikan bahawa anda mempunyai cukup koenzim Q10 dalam badan anda, suplemen CoQ10 adalah pilihan yang baik untuk mengekalkan badan yang sihat.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?