Kenapa kita perlukan B Complex Shaklee

Kenapa kita perlukan B Complex Shaklee dalam diet seharian kita?

B Complex Shaklee mengandungi vitamin B1, vitamin B2, vitamin B3(niacin), vitamin B5, vitamin B6, vitamin B9(asid folic), vitamin B12. Ia amat diperlukan dalam badan kita.

Vitamin B1
~menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu sistem pencernaan dan metabolisma.


Vitamin B2
~memproses asid amino dan lemak. Juga membantu mengaktifkan vitamin B6 dan juga asid folic.

Vitamin B3
~membantu mengurangkan kolestrol didalam darah dan pengaliran kolestrol dalam darah, membantu dalam kesihatan kulit yang baik, membantu siatem pencernaan. Kajian klinikal membuktikan kadar B3 yang rendah dapat memyebabkan depresi dan seterusnya meninggikan kadar untuk menjadikan seseorang psyco/sakit mental.

Vitamin B5
~membantu mengurangkan stress fizikal/mental, membantu mengurangkan penuaan pramatang.

Vitamin B6
~ vitamin utama dalam proses asid amino. Mengawal serotonin didalam otak kerana ketidak seimbangan serotonin akan menyebabkan depresi.

Vitamin B9
~bersama-sama dengan vitamin B2, vitamin B9 membantu fungsi neurotrasmitter yang dapat mengurangkan depresi didalam badan

Vitamin B12
~mengawal kesihatan sistem saraf dan membantu pembinaan sel darah. Kekurangan vitamin B12 akan menyebabkan kemurungan,tidak tenteram.


Irman Rahaban
Pengedar Bebas Shaklee
Kota Kinabalu
Sandakan
Tawau
Lahad Datu

012 869 3236

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?