Lobak Ungu

Ianya adalah sumber terbaik Vitamin A dan mengandungi phytokimia termasuk Carotenoids, Phenolics, Polyacetylenes, Isocoumarins dan Sesquiterpenes.

Ianya juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab.

Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutama sekali bluberry, yang mengandungi aktivit antioksidan yang teramat tinggi.

Anthocyanins adalah antioksidan utama didalam lobak yang berwarna ungu-kuning dan ungu-oren, dan lobak ungu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan tertinggi, diikuti oleh lobak ungu-oren.

Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak didalam semua jenis lobak. Asid klorogenik ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.

Sejak kebelakangan ini, kajian telah menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti-radang, anti-mikrobial dan anti-carcinogen.

Tambahan pula, ia juga mempamerkan kesan pada saluran darah, platlet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.


Anggur Muscadine + LOBAK UNGU + Elderberry (Sambucus Nigra) + Polygonum Cuspidatum

Inilah ramuan utama VIVIX yang terkenal dengan melambatkan
4 Mekanisme Penuaan Pada Tahap Selular

Anda nak berVIVIX ?

Hubungi saya

Irman Rahaban
012 869 3236

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?