Cara Mencuci Buah Yang Sihat

Berdasarkan kajian terbaru dari Environmental Working Group, epal adalah hasil paling tinggi pestisid, diikuti celery, peach dan strawberi. Tetapi ianya tidak membahayakan kerana amaunnya sangat rendah. Namun sesetengah pestisid berpotensi sebagai karsinogen.

Sebab itu membasuh buah sebelum menikmatinya adalah sangat penting. HANYA mengambil masa beberapa ketika sahaja. Namun begitu ada sesetengah memerlukan lebih daripada itu.

Caranya bilas dengan air putih yang sejuk. Selain itu anda juga boleh rendam buah dalam besen dan dicampurkan dengan cuka sambil digaul. Air kemudian akan kotor namun hasil pada kulit buah ialah seri dan menyinar. Cubalah!


Gunakan berus untuk buah seperti epal.


Rendam buah yang sukar untuk diberus seperti anggur atau beri beberapa minit dan basuh di bawah air mengalir selama 30 saat.


Basuh dengan Basic H Shaklee.
Saya juga menyarankan anda untuk membasuh buah dengan Basic H2 sekiranya anda tidak menggunakan cuka untuk merendam dan membasuh buah. Ianya selamat. 

Hendak mendapatkan Basic H Shaklee anda hari ini? Hubungi saya Pengedar Shaklee sekitar Kota Kinabalu dan seluruh Sabah.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?