Kisah Berkongsi Pengetahuan

[JANGAN KEDEKUT UNTUK BERKONGSI - KITA MUNGKIN TELAH MENYELAMATKAN NYAWA SESEORANG!]

Kenapa kita perlu berkongsi tentang kebaikan Shaklee?Sabtu lepas, semasa saya hadir pada Grand Opening HQ baru sabtu lepas, Master Iffah Anuar ada kongsikan cerita beliau bagaimana mula-mula mengenali Shaklee..Al-kisahnya, Master Iffah ni dulu seorang pesakit SLE, penyakit yang menyerang antibodi bdan sendiri.

Dulu, MAster Iffah ni memang terlantar sakit, susah nak bangun. Doktor cakap peluang untuk beliau hidup seperti insan lain yang sihat adalah 50-50. Dan masa tu, senior masa universiti, PM Shareeza (PM Cery) berkongsi tentang Supplement Shaklee - Vivix kepada beliau.

Alhamdulillah, perkongsian itu ialah peluang kedua dari Allah SWT untuk beliau terus hidup hingga kini. Dah tak perlu bergantung pada ubat-ubatan yang doktor bagi, dan paling terharu, beliau dapat kongsikan pengalaman beliau kepada lebih ramai orang yang senasib dengannya.

Setiap kali Master Iffah ceritakan pengalamannya, beliau pasti menangis. Dan paling sedih bila ada pesakit SLE yang tak sempat diubati dan telah meninggal dunia.Cuba bayangkan kita ditempatnya, bayangkan kita adalah pesakit yang baru sembuh dari kanser. Tapi kita malu nak cerita kat kawan-kawan, malu nak cerita kat FB yang kita dulu pernah sakit kanser. Tapi, malangnya, ada kawan kita yang mungkin menderita sakit tersebut dan sedang mencari penawar untuk kembali sihat.

Semoga kita tidak menjadi seperti orang yang sombong dan mementingkan diri sendiri...

KITA TIDAK MENGHARAPKAN ORANG BELI SHAKLEE DARI KITA, tapi jika kita sentiasa lakukannya untuk bantu orang lain, inshaAllah hasilnya pasti manis ..

Salam sayang,
-MDR-
@copy paste

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?