Fakta Lain Omega-3 (Omegaguard Shaklee Terbaik)

Fakta lain yang perlu anda ambil kira tentang Omega-3



Selain daripada faedah Omega 3 asid lemak seperti dalam catatan sebelum ini, ada lagi beberapa faedah penting asid lemak lain yang kita boleh pertimbangkan sebelum memakan sebarang suplemen Omega-3:
  • Omega-6 asid lemak GLA (asid gamma-linolenik) meningkatkan tahap serotonin - bahan kimia otak yang membuat anda makan kurang menurunkan selera makan, rasa penuh dan berpuas hati lagi, dan kurang cenderung untuk overindulge iaitu nafsu makan melampau.
  • Tonaline atau CLA (asid linoleik conjugated), asid lemak yang berlaku kurang dan kurang dalam daging dan produk tenusu hari ini, meningkatkan kadar di mana badan anda membakar deposit lemak dan membantu anda berkembang atau mengekalkan jisim otot anda
  • Seperti yang kita telah baca, terdapat sambungan penting antara Omega 3 dan berat badan yang kita yang tidak harus diabaikan.
Sumber asid lemak Omega-3 terbaik?


Semestinya OMEGA GUARD SHAKLEE.

Kerana terdapat pelbagai keistimewaan Omega Guard Shaklee
  • Melindungi Jantung anda : ia membekalkan asid lemak omega-3 berpotensi ultratulen dgn spektrum penuh bergred farmaseutikal. 
  • Membantu mengurangkan risiko sakit jantung : satu penyelidikan menunjukkan bahawa pengambilan asid lemak omega -3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari
  • Ultratulen dan bergred Farmaseutikal : ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietari 3 molekul yg memekatkan asid lemak omega-3 yg bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan
  • Minyak ikan terbaik di dunia : mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dan lain-lain. EPA menyihatkan jantung dan sendi, DHA penting bagi perkembangan dan fungsi2 otak.
Perbezaan Shaklee

Ultratulen dan bergred Farmaseutikal

Kebanyakan jenama lain hanya menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan. Kaedah ini bukan hanya memusnahkan sesetengah nutrien malah tidak boleh menapis kandungan logam yg membahayakan kesihatan seperti plumbun,merkuri,etc.
(Info tambahan didapati daripada nutritionist Shaklee, katanya tak semua pengeluar minyak ikan menggunakan penyulingan proprietari tiga molekul. Kalau ada pun hanya penyulingan 1x atau 2x sahaja. Kenapa? Sebab penyulingan proprietari tiga molekul ni merupakan satu proses yang mahal. Shaklee sahaja yang melalui penyulingan 3x sebab hanya terbaik disediakan untuk pengguna) Nampak tidak bagaimana kesungguhan Shaklee dalam hal ini.

Omega Guard Shaklee tidak diekstrak dari minyak hati ikan kerana di hati lah terdapat kandungan toksik tinggi. Minyak ikan Shaklee diekstrak dari ikan laut dalam dan berair sejuk seperti sardin, mackerel, herring dan anchovies. Kalau kita rujuk jenis-jenis ikan dan tahap merkurinya, ikan-ikan yang digunakan oleh Shaklee adalah ikan yang tahap merkurinya terendah. Dan kajian juga menunjukkan bahawa ikan air laut sejuk mengandungi asid lemak tidak tepu yang sangat tinggi berbanding ikan lain .Ditambah dengan proses penyulingan 3x, Omega Guard sememangnya adalah terbaik.

Omega guard (minyak ikan) SHAKLEE lengkap dengan 7 jenis asid lemak omega 3 yang perlu oleh badan iaitu DHA, EPA, HPA, ETA, SDA, DPA. Sebagaimana sedia maklum, badan kita tidak mampu menghasilkan asid lemak perlu ni untuk proses metabolisme dan sebagainya jadi kena dapatkan dari sumber makanan dan suplemen EPA.


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?