Melukis Melegakan Stres

Melukis adalah antara banyak-banyak seni yang ada. Melukis kadang-kadang lahir dari diri sendiri secara semulajadi. Ada juga yang minat melukis dan akhirnya belajar seni lukis dan tidak kurang ada yang menjadikan melukis sebagai kerjaya.

Melukis dikategorikan sebagai art therapy atau terapi melalui seni yang berupaya melegakan dan meringankan bebas otak. Dengan melukis juga dapat melegakan stres dan tekanan.

Bagaimana ?

Melukis membuatkan kita terpisah dari memikirkan hal-hal yang asalnya membuatkan kita stres. Adakala 5-10 minit dan tidak kurang sehingga berjam-jam. Sebaik selesai, fikiran kembali tenang dan kita akan dapat menyelesaikan masalah yang menyebabkan kita stres.

jika anda stres atau tekanan, anda boleh mencuba produk nutrisi daripada Shaklee seperti B Complex untuk melegakan stres anda. Hubungi Pengedar Shaklee Sabah yang berhampiran dengan anda.

Melukis juga seperti meditasi. Dengan melukis, firkiran akan tertumpu kepada lukisan yang berada di depan kita. Sama ada kita melukis dengan menggunakan pensel ataupun berus. Kesan ini bukan hanya melukis. Tetapi juga ada yang dengan tulisan ataupun berkebun.

stres yang melampau mengundang kepada migrain, anda boleh mencuba Carotomax jika anda diserang kesakitan migrain yang teruk.Hubungi Pengedar Shaklee Sabah yang berhampiran dengan anda.


Hobi; ada yang menjadikan melukis sebagai hobi. Dengan menjadikan melukis sebagai hobi, kita dapat keseimbangan yang lebih dalam dalam gaya hidup seharian. Luangkan masa dengan melukis dan anda rasakan sendiri kesannya.

Selamat Melukis.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?