Apa Yang Shaklee Berikan Kepada Saya

Apa Yang Shaklee Berikan Kepada Saya.
.
Shaklee bukan setakat suplemen. Bukan juga bisnes sampingan untuk menjana side income.
.
Lebih besar manfaat ialah KESEDARAN TENTANG KESIHATAN.
.
Shaklee sentiasa membuatkan otak saya berfikir tentang kesihatan.
.
Kesihatan isteri dan anak-anak, ibu bapa, adik-beradik, saudara-mara, sahabat handai dan jiran sekeliling.
.
Shaklee banyak memberi kesedaran tidak langsung bahawa Kesihatan amat penting untuk dijaga.
.
Shaklee bukan setakat produk untuk kurus untuk putih gebu untuk berubah daripada tidak boleh berjalan kepada boleh berlari, daripada sentiasa lemah dan tidak bermaya kepada bertenaga.
.
Lebih dari itu Shaklee memberi kesedaran bahawa  persekitaran kita membahayakan kesihatan kalau kita tidak menjaganya.
.
Saya bagi contoh mudah. Dulu saya anggap minum air kosong / putih ni ikut suka dan ikut mood. Tidak tahu pun tentang dehydration ataupun kenapa perlu minum air.
.
Dulu saya rasa cukup dengan makan ayam, ikan, daging yang dibeli di pasar; makan sayur seminggu dua tiga kali; makan pelbagai jenis buah; mencukupi untuk saya sihat.
.
Tapi berapa lama dan konsistennya saya makan keperluan diatas dan adakah ia benar cukup dan memadai untuk keperluan harian saya.
.
Cabaran persekitaran sekarang dimana kita diduga dengan pelbagai jenis makanan segera yang mudah dan murah dibeli di pasaraya.
.
Tidak cukup dengan itu, kita ditawarkan dengan francais fast food yang semakin banyak bahkan pelbagai mekanisme melariskan jualan dengan kemudahan Pandu Lalu (Drive thru) dan Servis Penghantaran (Service Delivery).
.
Itu belum lagi masuk dengan pelbagai kiosk yang menjual minuman dan makanan hipster ni walaupun dijual dengan harga yang mahal.
.
Shaklee memberi kesedaran kesihatan kepada saya dan keluarga.
.
Sebagai ketua keluarga adalah menjadi Tanggungjawab saya untuk mengawal semua ni.
.
Akhirnya yang akan menanggungnya saya.
.
Ini sebenarnya lebih bernilai dan jauh lebih berharga dari setakat suplemen yang Shaklee tawarkan dan berikan kepada saya dan keluarga.
.
Shaklee bukan setakat suplemen. Bukan hanya untuk kurus untuk putih.
.
Kerana jika itu matlamat Shaklee, ia tidak akan bertahan sehingga kini lebih daripada 60 tahun.
.
Shaklee mencipta kehidupan yang LEBIH sihat.
.
Terlalu banyak spektrum yang boleh dibincangkan dan diperdebatkan sebenarnya.
.
Ini baru tentang KESEDARAN KESIHATAN.
.
Belum lagi saya bercakap tentang suplemen yang banyak dijual diluar sana yang menjaja produk atas topeng SUPLEMEN.
.
Irman Rahaban
Pengguna Shaklee sejak tahun 2013.
.
#NovemberNopainNogain
#pengedarShaklee

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

6 Pantang Larang Ketika Mengambil Vitamin / Suplemen - Pengedar Shaklee Sabah

Apa dia Water Retention

Merkuri Termometer Pecah! Apa Perlu Anda Buat?